Medlemmer
David Rangan

Email: davidrangan@gmail.com
Cand.Mag. i læring og forandringsprocesser, samt tømrer
David har arbejdet på forskellige måder med bæredygtig omstilling i krydsfældet mellem forskning, uddannelse og byggeri i 30 år. Sidst som projektleder i Videncentret for Håndværk, Design og Arkitektur
Er initiativtager til projekter som: Pilotprojektet Lærlinge for bæredygtighed / Træfagene for bæredygtighed / National strategi for undervisning i bæredygtighed / Træfagenes grønne svendeprøve / UIA udstillingen Danmarks mest bæredygtige ungdomsbolig / COP27 oplægget- Apprentices for Sustainability / Bevægelsen Lærlinge for bæredygtighed / Foreningen Træfagsmestre for kvalitet og bæredygtighed /Stifter af Center for Bæredygtig Byggeanvisning
Lars Myrthu-Nielsen

Email: lmn@eco-net.dk
Lars Myrthu-Nielsen er uddannet fra 1990-96 på Den frie Lærerskole i Ollerup på Sydfyn og brugte bl.a. uddannelsen til at udvikle og skabe Netværket for økologisk folkeoplysning og praksis/Øko-net, som han arbejder i og med den dag i dag.
Han brugte tiden forud for læreruddannelsen på at uddanne sig som økologisk landmand, gennem selvlært praksis og praktik ophold på økologiske gårde og driver på 11 år et økologisk husmandssted på 8 ha, Økologi på Ærtevej / Lev & Lær Husmandssted, i Egense/Ollerup ved Svendborg. Deres mål er at kunne tilbyde kurser i økologisk praksis og levevis, centreret omkring lokal fødevareproduktion. Stedet er et eksperimentarium i at leve økologisk og bæredygtigt og skal kobles til det nye europæiske projekt, der hedder Living and Learning On Organic Farms – LLOOF, som er et projekt under WWOOF – World Wide Opportunities on Organic Farms. LLOOF blev lanceret officielt ved det europæiske møde for WWOOF i Irland i maj 2016.
Michael Søgaard Jørgensen

Email: msjo@plan.aau.dk
Michael Søgaard er civilingeniør i kemi og PhD i teknologivurdering og ansat som lektor i bæredygtig innovation og bæredygtig omstilling ved Aalborg Universitets Institut for Planlægning i Sektionen for Bæredygtig Design og Omstilling. Han har i ca. 30 år arbejdet med forskellige aspekter af bæredygtig udvikling, især ydre miljø, sociale forhold og arbejdsmiljø. Han arbejder både med områderne i en dansk kontekst og i forhold til udviklingslande og ny-industrialiserede lande.
Hans aktuelle forskningsprojekter drejer sig om transformativ social innovation, cirkulær økonomi, arealanvendelse i Danmark samt vindmøllekontroverser.
Inden for læring og uddannelse for bæredygtig udvikling har han udviklet en del kurser inden for forebyggende miljøarbejde i byer og virksomheder og har analyseret forskellige former for læringsarenaer for bæredygtig udvikling for bl.a. LO og for Undervisningsministeriet.
Niels Larsen

Email: niladk5@gmail.com
Niels Larsen, uddannet lærer, BA i kultursociologi, Cand. Pæd. Pæd. og Ph.D. i pædagogik (Lærerkompetencer inden for miljøundervisningen i Kenya og Thailand). Niels’ solide erfaring bygger på arbejde som lærer i grundskolen (friskoler og folkeskoler), pædagogisk konsulent og underviser ved efter-videreuddannelsen (University College Lillebælt). Niels er forsker og har deltaget i både nationale og internationale udviklingsprojekter. Forskningsfelter er/har været sundhedsprojekter, miljøprojekter, globale projekter mellem skoler om sundheds- eller miljø-indhold.
Har igennem flere år arbejdet med partnerskaber mellem skoler i Danmark og Kenya, og herigennem etableret Kijani Institute (www.kijani-institute.org). Har endvidere erfaringer fra forsknings-, udviklings- og evalueringsprojekter i Tanzania, Kenya, Ghana, Nigeria og Togo.
Arbejder for tiden aktivt med foredrag, oplæg, og workshops om de 17 Verdensmål. Har bl.a. en blok i Bladet Folkeskolen om de 17 Verdensmål.
